Skip to content

Algemene voorwaarden

Duidelijke afspraken zijn de basis voor een vlotte samenwerking, in alle vertrouwen.

Algemene Voorwaarden

BEDRIJFSGEGEVENS

Zero Touch IT Solutions, Dekkenstraat 116, 3800 Sint-Truiden
BTW: BE0768835361
Bestuurder: Jiri Renson, jiri@zero-touch.be

 

Artikel 1 :  ALGEMEEN

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn zowel van toepassing op de levering van diensten als de verkoop van goederen door Zero Touch IT Solutions Solutions. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk overeengekomen. Afwijkende voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing en niet tegenstelbaar aan Zero Touch IT Solutions Solutions.

1.2 Door het plaatsen van een bestelling door de klant, door het akkoord gaan van de klant met een offerte, of door de ondertekening of (begin van) uitvoering van de overeenkomst door Zero Touch IT Solutions of de klant, aanvaardt de klant onvoorwaardelijk en onherroepelijk deze Algemene Voorwaarden, die bindend zijn.

1.3 De klant kan haar overeenkomst of een deel ervan niet overdragen aan een derde partij, zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Zero Touch IT Solutions.

 

Artikel 2 : OFFERTES EN BESTELLINGEN

2.1 Offertes

Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, heeft elke offerte een geldigheidsduur van 15 kalenderdagen na de datum van de offerte en vervalt ze automatisch na het verstrijken van dit termijn.

Alle in een offerte vermelde termijnen, verwijzingen naar technische gegevens of andere elementen zijn louter indicatief en niet bindend voor de uitvoering van de offerte, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Zero Touch IT Solutions heeft op elk moment het recht om fouten in de offerte recht te zetten of de offerte in te trekken.

Zero Touch IT Solutions kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de overschrijding van termijnen of aanpassing van gegevens of elementen en dit is ook geen geldige grond tot verbreking, ontbinding of opschorting van de uitvoering van de overeenkomst door de klant, noch kan dit aanleiding geven tot enige prijsvermindering of schadevergoeding. Zero Touch IT Solutions zal de klant naar best vermogen op de hoogte brengen van de (vermoedelijke) overschrijding van een termijn of aanpassing van gegevens of elementen.

De offerte is gebaseerd op de gegevens die de klant heeft verstrekt. Indien blijkt dat de gegevens niet correct zijn wordt de klant op de hoogte gebracht. Indien hiervoor bijkomende prestaties door Zero Touch IT Solutions moeten geleverd worden zal een bijkomende offerte aan de Klant overgemaakt worden. Zero Touch IT Solutions behoudt zich het recht om in afwachting van een akkoord over de bijkomende prestaties de gehele uitvoering op te schorten.

2.2 Bestellingen 

Door de plaatsing van de bestelling of bevestiging van de offerte erkent de klant volledig geïnformeerd te zijn en te begrijpen wat in de offerte staat.

Elke bestelling door de klant verbindt de klant. Zero Touch IT Solutions zal slechts gebonden zijn door een bestelling van de klant indien Zero Touch IT Solutions uitdrukkelijk en schriftelijk bevestigd heeft deze te aanvaarden. De overeenkomst komt pas tot stand na aanvaarding van de bestelling.

In geval de klant een bestelling annuleert dan is de klant een schadevergoeding verschuldigd aan Zero Touch IT Solutions van 30 % op de volledige prijs van de bestelde goederen of diensten, tenzij hogere schadevergoeding bewezen wordt door Zero Touch IT Solutions.

 

Artikel 3 : LEVERING VAN GOEDEREN EN DIENSTEN

3.1. De klant aanvaardt gedeeltelijke leveringen van goederen en diensten. Hiervoor kunnen deel-facturen uitgegeven worden.

3.2. De ondertekening door de klant van de leveringsbon houdt de (op)levering en aanvaarding in van het geleverde goed of de geleverde dienst.

Het risico met betrekking tot goederen gaat over op de klant op het ogenblik van de levering ervan. Het risico met betrekking tot diensten gaat over op de klant bij oplevering of aanvaarding van de dienst. Indien de klant de leveringsbron niet ondertekent gaat het risico over vanaf de dag wanneer Zero Touch IT Solutions het goed heeft geleverd of de uitvoering van de diensten aankondigt.

De eigendomsoverdracht van de goederen gebeurt pas bij de algehele betaling van de prijs en eventuele interesten en schadevergoedingen ingevolge een laattijdige betaling.

 3.3. Zero Touch IT Solutions behoudt zich het recht voor om tijdens de levering bepaalde technische verbeteringen of aanpassingen volgens wettelijke voorschriften uit te voeren op bestelde goederen of diensten voor zover dit geen aanzienlijke wijzigingen met zich meebrengt of voor zover dit noodzakelijk is. Indien bij de uitvoering van de diensten blijkt dat de offerte technisch gezien niet kan uitgevoerd worden is Zero Touch IT Solutions niet gehouden tot uitvoering en kan deze geannuleerd worden, zonder enige schadevergoeding.

3.4 Zero Touch IT Solutions heeft het recht om voor de uitvoering van bepaalde diensten beroep te doen op derden, zonder dat hiertoe toestemming van of melding aan de klant vereist is.

3.5 De door Zero Touch IT Solutions opgegeven leveringstermijnen zijn louter indicatief en niet bindend. Vertragingen wettigen geenszins de annulatie van de bestelling, het verbreken van het contract, een prijsvermindering of enige eis tot schadevergoeding.

Iedere klacht betreffende de levering , van welke aard ook, dient door de klant binnen de 8 werkdagen vanaf de levering der goederen of de begindatum van het presteren van de diensten te worden bekendgemaakt aan Zero Touch IT Solutions en dit per aangetekende brief.

3.6 Gezien de rol van Zero Touch IT Solutions als wederverkoper van goederen, wordt alle garantie gerelateerd aan goederen doorverwezen naar de desbetreffende fabrikant.

3.7 De klant dient de goederen en de diensten bij (op)levering of aanvaarding onmiddellijk na te kijken op gebreken. De klant dient in geval van eventuele zichtbare gebreken binnen een termijn van 7 dagen na (op)levering of aanvaarding of in geval van verborgen gebreken bij goederen, binnen 2 dagen na vaststelling van verborgen gebreken en in elk geval binnen 2 maand na levering van deze goederen, via gemotiveerd aangetekend schrijven deze gebreken kenbaar te maken aan Zero Touch IT Solutions. Zero Touch IT Solutions is enkel aansprakelijk voor een gebrek in het geleverde goed of de geleverde dienst dat bestaat op het ogenblik van de levering en dat zich manifesteert binnen een termijn van 2 maanden te rekenen vanaf de levering. In geval van een gebrek heeft de klant geen recht op een schadevergoeding. De klant heeft enkel recht op het kosteloze herstel van het goed of de dienst of de kosteloze vervanging van het goed of de dienst, naar keuze van Zero Touch IT Solutions. Indien de kosteloze vervanging of verbetering onmogelijk of buiten verhouding is, heeft de klant enkel het recht om een passende prijsvermindering te eisen.

 

Artikel 4. PLICHTEN VAN DE KLANT

 4.1. De klant stelt tijdig alle informatie en documenten noodzakelijk voor de uitvoering van de opdracht ter beschikking van Zero Touch IT Solutions en zal op de vereist wijze meewerken aan de uitvoering van de opdracht, in overeenstemming met toepasselijke regels en wetgeving.

De klant dient in het bezit te zijn van de nodige licenties voor alle software die door hem wordt gebruikt, eveneens software van derden. De klant zal Zero Touch IT Solutions steeds vrijwaren voor alle mogelijk vorderingen van derden m.b.t. deze software. De klant zorgt er tevens voor dat zijn hardware voldoet aan de minimumvereisten die Zero Touch IT Solutions aangeeft.

4.2. De klant verbindt zich ertoe de aangestelde van Zero Touch IT Solutions die belast zijn met de uitvoering van de prestaties tijdens de gewone werkuren en volgens de toegangsregels van het bedrijf van de klant toegang te verschaffen tot alle ruimtes, installaties (hardware, software, netwerken enz.) en middelen die noodzakelijk zijn om Zero Touch IT Solutions toe te laten de prestaties op voorgeschreven wijze uit te voeren. Indien de klant deze verplichtingen niet nakomt kan de termijn en prijs aangepast worden.

 

Artikel 5 :  PRIJZEN, FACTUREN EN BETALINGEN

 5.1 Facturen zijn betaalbaar binnen de termijn aangegeven op de factuur.

 5.2 Indien de factuur op de vervaldag niet is betaald, dan is van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling een contractuele intrest verschuldigd van 1 % per maand, waarbij elke aangevangen maand voor een volledige telt. De schadevergoeding ingevolge wanbetaling zal tevens verhoogd worden met een forfaitaire en onverminderbare schadevergoeding van 10% met een minimum van € 100,00.

 5.3 Elke bestelling van de klant, met of zonder betaald voorschot, bindt deze laatste onherroepelijk, het bindt Zero Touch IT Solutions slechts na schriftelijke bevestiging hiervan. Zero Touch IT Solutions behoudt zich echter het recht voor een bestelling te weigeren zonder opgave van redenen. Indien een bestelling door de klant, om welke reden dan ook, wordt geannuleerd, zal Zero Touch IT Solutions gerechtigd zijn een schadevergoeding van 20% van de waarde van de offerte te eisen.

5.4 De Klant verbindt er zich toe om in geval van laattijdige betaling van facturen, Zero Touch IT Solutions, zonder voorafgaande ingebrekestelling, de geleverde goederen onmiddellijk opnieuw in bezit te laten nemen, Zero Touch IT Solutions daarvoor toegang te verschaffen tot zijn lokalen en alle vervoerskosten te dragen.

 

Artikel 6. CYBERAANVALLEN EN HACKING (incl. ransomware)

6.1 Zero Touch IT Solutions kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor cyberaanvallen of  hacking van de servers, workstations, Cloud of andere IT infrastructuur van de klant.

 

Artikel 7. OVERMACHT

 7.1 Zero Touch IT Solutions is niet gehouden tot de nakoming van contractuele verplichtingen waarvan de uitvoering onmogelijk geworden is. In elk geval kan Zero Touch IT Solutions niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet-nakomen van haar contractuele verplichtingen of daaruit voortvloeiende schade van de klant als gevolg van stakingen, gehele of gedeeltelijke stagnatie van het vervoer, elektriciteits- en telecommunicatiestoornissen, bedrijfsstoornissen, wanprestaties en/of overmacht van haar leveranciers, vergunningsvereisten en andere juridische en administratiefrechtelijke vereisten, die allen als overmacht gelden.

7.2 Indien de overmachtsituatie langer duurt of dreigt te duren dan 10 werkdagen, dan heeft Zero Touch IT Solutions van rechtswege het recht om de overeenkomst onmiddellijk bij aangetekende brief te ontbinden, zonder een voorafgaand beroep op een rechter en zonder enige schadeloosstelling. In zo’n geval zal Zero Touch IT Solutions recht hebben op de betaling door de klant van alle reeds geleverde goederen of diensten en van de kosten die reeds gemaakt werden met het oog op de toekomstige uitvoering van de overeenkomst.

 7.3 De niet-nakoming door Zero Touch IT Solutions van haar contractuele verplichtingen als gevolg van zulke overmachtsituaties is geen grond tot verbreking, ontbinding of opschorting van de uitvoering van de overeenkomst door de klant , noch geeft dit het recht aan de klant op prijsvermindering of schadevergoeding. 

7.4 Het risico voor het verlies, diefstal of beschadiging van producten, programmatuur of gegevens die voorwerp van de overeenkomst zijn gaat op de opdrachtgever over vanaf het moment waarop deze in de feitelijke beschikkingsmacht van de opdrachtgever of van een door opdrachtgever gebruikte hulppersoon zijn gebracht.

 

Artikel 8 : VERTROUWELIJKE INFORMATIE

 8.1 De partijen zullen alle informatie, mondeling of schriftelijk verkregen, in gelijk welke vorm ook, waarvan redelijkerwijze aangenomen kan worden dat zij vertrouwelijk is, strikt vertrouwelijk behandelen en deze niet bekendmaken aan derden zonder de voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de andere partij tenzij in geval dit verplicht is door de wet of gerechtelijke instanties In dit laatste geval zal de bekendmakende partij de andere partij onmiddellijk inlichten. 

8.2 Zero Touch IT Solutions zal het recht hebben om het bestaan van de overeenkomst met de klant bekend te maken voor publiciteits- en andere commerciële doeleinden.

 

Artikel 9 : DUUR EN ONTBINDING

9.1 De duur van de overeenkomst is in beginsel tot het einde van het project, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk een andere duurtijd werd overeengekomen.

9.2 Wanneer de klant nalaat één of meer verbintenissen uit te voeren, zullen wij het recht hebben om ofwel de gedwongen uitvoering te eisen met toepassing van huidige algemene voorwaarden, ofwel om de overeenkomst van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden te verklaren, onder meer per ter post aangetekende brief of telefax aan de klant. In dit laatste geval zal de klant gehouden zijn tot betaling van hetgeen reeds geleverd en uitgevoerd werd, en bovendien tot vergoeding van al onze schade, met een absoluut forfaitair minimum van 30% van de overeengekomen prijs inclusief BTW, of minstens het maximale wettelijk toegelaten.

 

Artikel 10 : TOEPASSELIJK RECHT

 10.1 Op elke overeenkomst tussen Zero Touch IT Solutions en de opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing.